
Prinsessan Madeleine lanserar egna skönhetsprodukter.
Nu kommer domen över hennes nya satsning.
– Det kan bli problematiskt, menar en känd hovexpert.
[/caption]
Prinsessan Madeleine, 42, har nyligen meddelat att hon grundar ett nytt hudvårdsmärke kallat ”MinLen” i samarbete med företaget Weleda
[/caption]
Hon beskriver märket som det första naturliga och ansvarsfulla hudvårdsmärket på flera generationer i Europa, med fokus på både unga och växande familjers behov.
LÄS MER: Chockbilden på Madeleines yngsta dotter – väcker reaktioner

De nya hudvårdsprodukterna kommer att finnas tillgängliga för konsumenter i slutet av sommaren 2025.
Vilka specifika produkter som ingår i sortimentet och var de kommer att säljas har ännu inte offentliggjorts av prinsessan eller företaget.
Kungligheters nya projekt väcker alltid uppmärksamhet och Madeleines nya satsning är inget undantag.
LÄS MER: Kungens nya beslut kring Victorias äktenskap med prins Daniel

Hennes steg in i skönhetsbranschen har skapat betydande intresse bland allmänheten.
Madeleine släppte själv nyheten på sitt Instagram-konto och berättade att hon inte tänker använda sig av sin kungliga titel då hon marknadsför sina produkter.
Trots detta kan problem vänta.
LÄS MER: Prins Daniel pekas ut i storbråk på Estelles skola

Hovexperten Johan T Lindwall, 53, medverkade under måndagen i TV4:s ”Efter Fem”.
– Jag blev både förvånad och inte förvånad. Madeleine går ju sina egna vägar och det är välkänt, säger han och fortsätter:
– Det här kan bli problematiskt. Alla vet ju att det är Madeleine som kommer ge ut den här hudvårdsprodukterna och det kommer vara en jättestor efterfrågan.
– Även om Madeleine inte skulle använda prinsesstiteln vet alla att det här är prinsessan Madeleine av Sverige.
LÄS MER: Drottningens skönhetsingrepp – hovet bekräftar operationen
LÄS MER: Stora oron för Mette-Marit i Norge – jämförs med en zombie
LÄS MER: Prinsessan Estelle chockade inne på H&M – oväntade beteendet