
Ett pinsamt fiasko.
Meghan Markles nya Netflix-serie ”With love, Meghan” totalsågas av alla.
– Jag är säker på att Megs hade ätit upp sig själv om det var möjligt, skriver en av kritikerna.
[/caption]
Meghan Markles, 43, nya Netflix-serie ”With Love, Meghan” har till slut haft premiär efter en månads försening på grund av bränderna i Los Angeles.
[/caption]
Serien, som består av åtta avsnitt, visar hertiginnan i sitt hem tillsammans med kända gäster som Mindy Kalling och Abigail Spencer där prins Harrys, 40, hustru delar tips om matlagning och heminredning.
LÄS MER: Sofias tråkiga beslut efter babylyckan – hovets nya besked

Kritikerna är dock inte nådiga mot Meghans senaste projekt.
Särskilt brittisk press har varit särskilt hårda i sin bedömning, med The Guardian i spetsen som gav serien mycket låga betyg.
Vissa kritiker beskriver den som ”själlös” och förutspår att detta kan bli det sista samarbetet mellan paret och Netflix efter vad som beskrivs som deras tredje flopp i rad.
LÄS MER: Prinsessan Estelle chockade inne på H&M – oväntade beteendet

Katie Rosseinsky från The Independent tilldelar serien endast en stjärna i betyg.
Hon menar att seriens atmosfär är så pass ansträngande att om verkliga gäster i paret Sussexs hem upplever hälften av tröttheten som tittarna gör, måste de regelbundet ta vilopauser.
Även The Telegraph är hård i sin bedömning trots att de gav serien två stjärnor.
– Meghan bjuder in människor till sitt låtsashus… som får berätta för henne hur fantastisk hon är. Det pågår i åtta avsnitt, skriver Anita Singh som kallar serien för en ”uppvisning i narcissim”
LÄS MER: Misstankarna om Carl Philip och barnflickorna – allt bekräftas

Men det slutar inte där.
Daily Mails Amanda Platell uttrycker sig särskilt skarpt med kommentaren att Meghan framställs som en orimligt perfekt.
– Hon är en så löjligt perfekt ’yummy mummy’ att jag är säker på att Megs hade ätit upp sig själv om det var möjligt.
Platell tillägger ironiskt att serien är så bristfällig att den nästan blir fängslande i sin förskräcklighet, vilket enligt henne kanske är precis vad Netflix hoppas på – att locka tittare som ser programmet just för att kritisera det.
LÄS MER: Kungens klagomål – vill ha mer pengar av svenska folket

Även här hemma i Sverige får serien kritik.
Varumärkesexperten och PR-experten Edit Künstlicher är inte nådig och menar att en bra livsstilsserie bygger på igenkänning.
– Meghan, å andra sidan, levererar en bild som är så polerad att den blir parodisk. Och det är här hennes PR-team gräver gropen djupare. Resultatet? Avståndet mellan henne och publiken ökar – vilket är raka motsatsen till vad hon behöver och syftet med serien är, skriver hon i Resumé.
LÄS MER: Börje Ahlstedt amputerad – läkarna kapade benet: ”Är krympling!”
LÄS MER: Madeleines raseri efter bilderna på andra kvinnan i familjen
LÄS MER: Härliga beskedet om Victoria – lyckan stor på Haga slott