Som man bäddar får man ligga.
Prins Harrys skandalösa beteende straffar sig.
Nu driver britterna med kungligheten i en reklam för sexleksaker.
[/caption]
Prins Harry, 38, är numera närmast en driftkucku på de brittiska öarna. Den rödlätte kungligheten är i det närmast ofattbart bitter, gnällig och i total avsaknad av självinsikt när han ömkar sig över hur jobbigt det är med all ”uppmärksamhet”.
[/caption]
”Uppmärksamheten” är dock inte värre än att kan ta en halv miljard kronor för att värpa fram floskler om sin olyckliga tillvaro i sin snaskiga självbiografi ”Spare” (”Den andre” på svenska).
LÄS MER: Victorias härliga påskfirande med prins Daniel på resan
I boken tar han bland annat heder och ära av sin storebror, prins William, 40, som han dessutom anklagar för misshandel – prins Harry ska ha brottats ned i köket till Kensington Palace.
I självbiografin passar även prins Harry även på att spy galla över sin far, kung Charles, 74. Han går även till attack mot drottninggemålen Camilla, 75, som Harry anklagar för att ha läckt uppgifter om honom till brittisk media.
Det som väckt mest uppmärksamhet är dock att prins Harry väljer att berätta om sitt sexliv i ”Spare”. Läsarna får bland annat veta att kungligheten blev av med sin oskuld på en åker bakom en landsortspub efter att han förförts av en äldre kvinna.
LÄS MER: Kungens egna ord efter hjärtoperationen: ”Är sliten”
Hans detaljerade beskrivningar av sina sexuella eskapader har emellertid givit ringar på vattnet. Nyligen uppmärksammades en tunnelbanereklam i sydvästra London med direkt koppling till den skandaliserade kungligheten.
Det var sexleksaksföretaget Lovehoney som passade på att saluföra sina varor genom att koppla dem till prins Harry. I reklamen förekommer en såkallas gag-ball (bit-boll) med texten: ”Tystnad är guld, Harry”.
Texten syftar på Harrys självbiografi. Poängen med reklamen är att ”inte alla familjehistorier måste delas med allmänheten” och företaget tycker det ska vara ”roligt”, skriver Svensk Damtidning.
LÄS MER: Drottning Silvias fasa efter otäcka anklagelser i stiftelsen
Många skrattade åt reklamen men det fanns även de som upprördes och anmälde den med tanke på att små barn exponerades för den i tunnelbanan.
Företaget bakom sexleksakerna håller inte med. De anför att reklamen ”inte hade någon explicit sexreferens” och att ”barn känner inte igen det (en gag-ball) som en sexleksak”.
Den brittiska reklamombudsmannen, Advertising Standards Agency (ASA) håller med om att reklamen per se inte är stötande men att lite äldre barn kan ha kännedom om bit-bollar och syftet med dem varför man valt att förbjuda reklamen.
LÄS MER: Kungafamiljens påskfirande avslöjat – kungen berättar allt
LÄS MER: Kronprinsessan Victoria chockad av morddrama
LÄS MER: Camilla Parker Bowles stora livsförändring överraskar