
Efter hårda kritiken för sina skönhetsprodukter.
Nu lämnar prinsessan Madeleine landet.
Hon har redan tagit ett flyg till Tyskland.
[/caption]
Prinsessan Madeleine, 42, har tagit steget in i skönhetsbranschen genom att lansera sitt eget hudvårdsmärke minLen.
[/caption]
Efter godkännande från kungen, 78, kommer hon att driva verksamheten under namnet Madeleine Bernadotte, och inte använda sin prinsess-titel.
LÄS MER: Prins Daniel pekas ut i storbråk på Estelles skola

Men kunglighetens planer på att bli skönhetsdrottning får skarp kritik.
Madeleine gör samarbetet med Weleda, ett bolag som kopplas till antroposofisk medicin.
– Weleda är ett företag som säljer bluffprodukter. De har en stor repertoar av homeopatiska produkter och det är substanser som är så utspädda att det inte är någonting kvar av dem. De här säljs med den underförstådda avsikten att de ska användas för att lindra och bota sjukdomar., säger Dan Larhammar, 68, som är professor i molekylär cellbiologi till TV4.
LÄS MER: Kungens nya beslut kring Victorias äktenskap med prins Daniel

Prinsessan har även anmälts till både Konsumentverket och Reklamombudsmannen för att inte ha reklammärkt sitt Instagram-inlägg.
Experter har också uttryckt oro kring hur tydlig uppdelningen mellan hennes kungliga roll och entreprenörskap egentligen blir.
Hovets svar på kritiken är att inlägget endast avsåg att ”informera” om verksamheten, inte göra reklam.
LÄS MER: Chockbilden på Madeleines yngsta dotter – väcker reaktioner

Efter kritikstormen har prinsessan Madeleine nu lämnat Sverige.
Hon är på väg till Düsseldorf för att delta i mässan Art of Beauty & Health!
Besöket i Tyskland blir därmed hennes första offentliga framträdande i hennes nya roll inom skönhetsindustrin.
LÄS MER: Drottningens skönhetsingrepp – hovet bekräftar operationen
LÄS MER: Misstankarna om Carl Philip och barnflickorna – allt bekräftas
LÄS MER: Prinsessan Estelle chockade inne på H&M – oväntade beteendet