Prins Carl Philips nya spännande designsatsning

Znyheter

Det händer grejer på den kungliga designfronten.
Nu lanserar prins Carl Philip ett nytt varumärke tillsammans med kollegan Oscar Kylberg.
Bernadotte & Kylberg är på banan igen.

[/caption]

Nu är det premiär för ett helt nytt varumärke och bakom den nya satsningen står prins Carl Philip, 41. Produkterna består av porslin och plädar gjorde av återvunnen bomull.

[/caption]

Märket so stavas NRJD och som uttalas ”Njord” kommer ifrån fornnordiska språket och står för havets och handelns gud.

LÄS MER: Prinsessan Sofia hedras – kan kamma hem fint pris

Prins Carl Philip och kollegan Oscar Kylberg visar upp sina bruna koppar.

Prins Carl Philip har med kollegan Oscar Kylberg, 48, i många år lanserat flera produkter i samarbete med olika leverantörer. Det som är sensationellt är att de nu gör det via sitt eget varumärke.

– Med NJRD har vi till fullo kunnat förverkliga våra visioner som formgivare och bygga ett helt nytt design-DNA. Det var en ny upplevelse att ständigt ifrågasätta och fördjupa och bolla dessa idéer med oss själva och Nordic Nest, och vi är glada och stolta över att nu få presentera det nya varumärket tillsammans, säger formgivaren Carl Philip i ett pressmeddelande.

LÄS MER: Så mår kung Harald efter sin operation

Prins Carl Philip har i flera år drivit sitt designbolag och nu lanserar han sitt första varumärke.




Kollektionen innefattar främst textilier men även en serie av porslin i fyra färger. Inspirationen sägs ha kommit ifrån den skandinaviska designarvet där minimalism, funktionalitet och grafiska detaljer gör sig till känna och kulturarvet som bland annat Carl Larssons verk var upphov till.

Den första kollektionen finns nu tillgänglig på njrd.com samt webb-inredningsbutiken Nordic Nest vilket innefattar över 70 länder på över 10 språk redan från start.

LÄS MER: Kronprinsessans rädsla när Estelle drabbades

Den här bruna servisen hoppas designerduon Carl Philip och Oscar Kylberg ska bli en riktig storsäljare.

Historien bakom NJRD, som börjar 2020, väcktes genom en passion för den nordiska naturen och dess ljus, tillsammans med övertygelsen att bra design handlar om funktionell enkelhet i allt från valet av material till form och färg. Därför är Skandinavien en så magisk källa till inspiration, menar designduon.

NJRD:s grundläggande princip är att skapa design som hittar en naturlig plats i din miljö, och bidrar till fler skandinaviska stunder. Den nya varumärket är ett samarbete mellan designbyrån Bernadotte & Kylberg och Nordic Nest.

LÄS MER: Skarpt läge nu får Victoria ta över allt mer

Prins Carl Philips nya varumärke heter NJORD och hämtar inspiration från den nordiska naturen.

Den skandinaviska naturen och livsstilen är central för varumärket och i den första kollektionen återfinns naturens färger och former på ett lekfullt och grafiskt sätt, i produkter som snabbt finner en naturlig plats i vår omgivning och våra hem.

Bernadotte & Kylberg AB grundades 2011 och omsatte 3,1 miljoner kronor 2019.

LÄS MER: Drottning Elizabeth rustar för ny isolering
LÄS MER: Nytt skräckscenario för prinsessan Madeleine
LÄS MER: Efter skandalen: Kocken tvingas sluta hos kungen

[/caption]



Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *



Senaste nyheter

Mer om Znyheter